سهام نیوز:

مهدی کروبی پس از سال ها و در نامه ای سرگشاده از رهبر جمهوری اسلامی خواسته تا پاسخگوی عملکرد ۳۰ ساله خود بوده و زمینه را برای اصلاح ساختاری نظام فراهم آورد.

به گزارش سحام، این نامه به محوریت چند موضوع نگاشته شده است. بخش ابتدایی نامه به موارد تاریخی در خصوص این نامه نگاری و فعالیت های پیش از انقلاب پرداخته شده است. مهدی کروبی در ابتدای نامه خود ضمن برشمردن ۷ سال حصر غیرقانونی خود، به سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در ششم دی ماه سال جاری اشاره کرده و گفته است: “اخیراً سخن درستی را مطرح کردید که لازم دیدم برای آینده کشور با شما مکاتبه‌ای داشته باشم … به درستی فرمودید: “کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند …باید پاسخگو باشند.”

این رئیس سابق مجلس سپس در ادامه به نوشته سال گذشته خود اشاره کرده: “همه‌ی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از بدو انقلاب تاکنون در به‌وجود آمدن چنین وضعیتی سهیم و مسئولند. من نیز با قبول مسئولیت‌ام در جهت اصلاح نظام مطابق آرمان‌های انقلاب و حقوق ملت مندرج در فصل سوم قانون اساسی تلاش کرده و می‌کنم … طبیعی و قطعی است که تقصیر و قصور فراوان داشته‌ام و دارم که از محضر عموم مردم معذرت و از خداوند منان طلب عفو و بخشش دارم.”

در بخش دوم نامه، مهدی کروبی به موضوع نظارت بر رهبری و نهاد شورای نگهبان پرداخته و با انتقاد از عملکرد رهبر جمهوری اسلامی، آورده: “خبرگانی که وظیفه آن بر طبق قانون اساسی نصب، عزل و نظارت بر شخص رهبر و نهادهای زیر نظر اوست را به بیت شما آوردند و این رکن رکین قانون اساسی را در عمل به زیر مجموعه دفتر تبدیل کردند.”...

برو به آدرس