کلمه:

اخیراً برخی کسب و کارهایی که در بستر تلگرام فعال هستند، پیامکی منسوب به پلیس فتا دریافت کرده اند که به آنها اولتیماتوم داده شده است ظرف ۴۸ ساعت آینده باید از تلگرام خارج و به پیام رسان های داخلی منتقل شوند. در پایان نیز تهدید شده است در صورت عدم خروج از تلگرام، با آنها برخورد خواهد شد!

پلیس البته تا کنون تأیید نکرده که این پیامک را ارسال کرده است؛ فارغ از این مسأله، درباره الزام کسب و کارها و رسانه ها به خروج از تلگرام و فعالیت در پیام رسان‌های داخلی، چند نکته جداً و جداً قابل تأمل است:

۱ – بعضی ها چنان از جابجایی کسب و کارها از تلگرام به پیام رسان های داخلی سخن می گویند که گویا به فردی می گویند بلند شو و کمی آن طرف تر بنشین! به همین سادگی!

مهم ترین چیز برای هر کسب و کاری وجود مشتری است. فرق است بین مرکز خریدی که اصطلاحاً «پاخور» ندارد با جایی که در هر دقیقه صدها نفر از مقابل مغازه ای عبور می کنند.

این که به کسب و کارهای موجود در تلگرام بگویند حتماً و حکماً بروید به پیام رسان داخلی، مانند آن است که به فردی که دارای مغازه ای در بازار تهران است بگویند از این لحظه حق نداری در اینجا فعالیت کنی و باید به مغازه ای در فلان روستا نقل مکان کنی و کسب و کارت را آنجا ادامه دهی! آیا چنین حرفی معقول و پذیرفتنی است؟

برو به آدرس