دویچه وله:

رایان هوک، از نزدیک‌ترین مشاوران وزیر خارجه جدید آمریکا می‌گوید جامعه بین‌المللی باید برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران، تحریم‌های شدیدی علیه تمام افراد و نهادهای مرتبط با این برنامه اعمال کنند.

هوک که مایک پومپئو را در نخستین سفر منطقه‌ای به عنوان وزیر خارجه آمریکا همراهی می‌کند تاکید کرده که او در دیدار با مقامات اروپایی این درخواست را به صراحت مطرح کرده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

به گزارش "اشپیگل آنلاین"، برایان هوک روز گذشته (شنبه ۸ اردیبهشت/ ۲۸ آوریل) در ریاض گفت برنامه‌های موشکی ایران تهدیدی برای ثبات و امنیت جهانی است.

مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ضرورت بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از محورهای اصلی رایزنی‌های واشینگتن با کشورهای اروپایی بوده است.

مایک پمپئو روز جمعه در نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل حضور یافت و پس از آن به عربستان سعودی سفر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار عکسی از مایک پومپئو و همتای سعودی او  در صفحه توئیتر خود از دیدار و گفت‌وگوی آنها در ریاض خبر داده است. وزیر خارجه ایالات متحده در این سفر با ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان نیز ملاقات می‌کند.

برو به آدرس