دویچه وله:

کمپین حقوق بشر ایران به نقل از مهران سیدامامی، فرزند کاووس سیدامامی خبر داده است که مادر او خانم مریم ممبینی سه روز "به دلیل فشار عصبی و روحی که ناشی از تنهایی، افسردگی و استرس بوده" در بیمارستان پارس بستری بوده است.

مریم ممبینی اکنون از بیمارستان مرخص شده، اما هم‌چنان پاسپورت او را به او برنمی‌گردانند تا از کشور خارج شود و پیش فرزندانش برود. مهران سیدامامی به کمپین حقوق بشر گفته است: «تنها چیزی که می‌تواند او را در این روزها آرام کند، بودن در کنار فرزندانش است.»

به گفته او وکلای خانواده سیدامامی چندین بار پیگیری کرده‌اند اما تاکنون هیچ جواب مشخصی نگرفته‌اند. پسر خانم ممبینی گفته است: «ما نمی‌دانیم اساسا به چه دلیل مادرم ممنوع‌الخروج شده است. متاسفانه به جای اینکه مسئولان پاسخگوی فوت پدرم و ممنوع‌الخروجی مادرم باشند ما باید دائما پیگیری کنیم و در مقابل جواب‌های بی‌پایه و اساس و گنگ می‌شنویم.»

مهران سیدامامی درباره پرونده جان باختن کاووس سیدامامی در زندان جمهوری اسلامی و تشکیل یک کمیته چهارنفره برای رسیدگی به آن، به کمپین حقوق بشر ایران گفته است کمیته‌ای که‌ رئيس جمهور ایران برای پیگیری علت فوت کاووس سیدامامی تشکیل داد، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

برو به آدرس