دویچه وله:

خبرگزاری آلمان، dpa در گزارشی که روز دوشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) از بروکسل منتشر کرده است، به مواضع فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با انتقال سفارتخانه آمریکا به اورشلیم و پیامدهای آن اشاره کرده است.

موج  انتقادها تنها به اتحادیه اروپا محدود نمی‌شود. سیاستمداران کشورهای دیگر نیز نسبت به این تصمیم دولت ترامپ واکنش نشان داده‌اند.

اتحادیه اروپا

موگرینی از اسرائیلی‌ها و همچنین از فلسطینیان خواست تا در قبال تنش ایجاد شده و موج خشونت ناشی از آن با خویشتنداری بیشتری واکنش نشان دهند.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت اسرائیل خواسته است به حق فلسطینیان برای برپایی تظاهرات آرام احترام بگذارد و از قهر علیه تظاهرکنندگان بهره نگیرد.

موگرینی همچنین از رهبران حماس و همچنین رهبران اعتراضات اخیر فلسطینیان خواسته است همه تلاش خود را برای صلح‌آمیز بودن این تظاهرات به کار گیرند.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طرفین درگیر در این ناآرامی‌ها هشدار داده است که تشدید تنش و خشونت باعث رنج و درد بیشتر همه آن‌ها خواهد شد.

موگرینی از هر دو طرف خواسته است تا به مذاکرات صلح ادامه دهند و تاکید کرده است که در چنین شرایطی هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها باید از خود شجاعت نشان دهند و به پای میز مذاکره بازگردند.

برو به آدرس