دویچه‌وله:

رئیس مرکز آمار ایران نرخ رشد جمعیت سال ۱۳۹۵ نسبت به ۱۳۹۰ را صفر اعلام کرد. کل جمعیت ایران نتوانسته در سال ۱۳۹۵ از مرز ۸۰ میلیون عبور کند. علی خامنه‌ای خواستار افزایش جمعیت تا حد ۱۵۰ میلیون نفر است.

نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ روز دوشنبه (۲۳ اسفند/ ۱۳ مارس) اعلام شد. امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران، در نشست خبریِ اعلام نتایج کلی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ گفت: «کل جمعیت کشور در سال ۱۳۹۵ به ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ رسید که نسبت به سال ۱۳۹۰ نزدیک به ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار نفر افزایش یافته است.»

تعداد خانوار ایرانی نیز در سال ۱۳۹۵ به گفته‌ی پارسا، به ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵ رسیده که نسبت به سال ١٣٩٠، افزایشی ٣ میلیون خانواری را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین گفت که طبق اطلاعات آخرین سرشماری، تعداد خانوار شهری در سال جاری معادل ۱۸ میلیون و ۱۲۵ هزار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۰ دو میلیون و ٦٩٨ هزار و ٦٤٠ خانوار افزایش داشته است.

روند نزولی بُعد خانوار

امید علی پارسا به یک شاخص دیگر جمعیتی نیز اشاره کرد و گفت که بُعد خانوار که در سال ۱۳۹۰ معادل ۳،۵ درصد بوده، در سال ۱۳۹۵ با کاهشی ۰،۲ درصدی مواجه شده و به ۳،۱۸ درصد رسیده است.

برو به آدرس