دویچه‌وله:

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران، به پیشنهاد وزارت نیرو و در جهت کاهش اثرات نامطلوب فعالیت‌های عمرانی بر محیط زیست احداث ۱۵ سد در سطح کشور متوقف شده است. همچنین پس از سال‌ها حدود مجاز آلایندگی تغییر کرده است.

بنا بر گزارش منتشره در "خبرآنلاین"، منتقدان سدسازی پس از سال‌ها اعتراض‌ اینک از خبر خوشی صحبت می‌کنند که توسط سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است.

منتقدان سال‌هاست که ساخت و آبگیری بسیاری از سدها را پرحاشیه تلقی کرده و درباره خطرات زیست‌محیطی آن هشدار می‌دهند. آنها به مواردی مانند سد گتوند اشاره می‌کنند که میلیون‌ها متر مکعب آبی که در آن ذخیره شده بود را شور کرده یا سد داریان که تهدیدی جدی برای چشمه تاریخی بل محسوب می‌شود. ‌آنها می‌گویند با آبگیری سد داریان چشمه طبیعی بل از بین خواهد رفت و در دریاچه سد غرق خواهد شد.

عکس از آرشیو

عکس از آرشیو

سد سیلوه نیز نمونه دیگری است که آبگیری آن یادگارهای پنج‌هزار ساله اشکانیان که در منطقه قرار دارند را با خطر غرق شدن مواجه خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: تخریب ۹۳ هکتار از جنگل‌های شمال ایران برای سدسازی

اینک سعید متصدی خبر می‌دهد که به پیشنهاد وزارت نیرو ساخت ۱۵ سد در چارچوب تلاش برای کاستن اثرات نامطلوب فعالیت‌های عمرانی بر محیط زیست متوقف شده است.

برو به آدرس