رادیو فردا:

وب‌سایت محافظه‌کار «الف» نوشته «بدحجابی» در ایران به «نوعی برهنگی» تبدیل شده و «بیشتر» سیاست‌های جمهوری اسلامی در زمینه حجاب شکست خورده است.

این وب‌سایت، روز شنبه (۱۹ دی‌ماه) سیاست‌های شکست‌خورده جمهوری اسلامی در مورد را حجاب را «اغلب دستوری و آمرانه» معرفی کرده است.

به نوشته این وب‌سایت محافظه‌کار، افزایش ۴۰ برابری گشت ارشاد، تصویب طرح «صیانت از حریم عفاف و حجاب»، «وجود دستگاه‌های عریض و طویل فراوان و صرف بودجه‌های هنگفت در بحث مقابله با بدحجابی» نیز نتوانسته منجر به کسب موفقیتی در این زمینه شود.

«الف» نوشته است: «اینجا جمهوری اسلامی ایران است، چشمانت را به هر سمتی بچرخانی دخترانی را می‌بینی که گوش‌هایشان را از روسری یا شال‌شان بیرون انداخته‌اند، تاپ و شلواری پوشیده و پارچه‌ای روی خود انداخته‌اند که اسمش را می‌گذارند مانتو جلو باز، اخیراً نیز یک سمت از سر خود را کچل می‌کنند و موها را به سمت دیگر سرازیر.»

این وب‌سایت افزوده با این که یکی از «دغدغه‌های اصلی» جمهوری اسلامی وضعیت پوشش زنان است، اما «دیگر دوره مانتوهای کوتاه گذشته و بدحجابی کم کم به لباس‌های تنگ و چسبان و نوعی برهنگی رسیده است.»

آنطور که این وب‌سایت نزدیک به احمد توکلی، نماینده محافظه‌کار مجلس نوشته، «آستانه تحمل افراد در مقابل ناهنجاری بدحجابی» بالا رفته و «قبح و زشتی» آن کاهش یافته است.

بر اساس یک تحقیق، رعایت نکردن حجاب از نظر ۸۶.۲ مردم در سال ۱۳۶۵ «عیب» تلقی می‌شده است؛ اما این آمار در سال ۱۳۷۱ به ۴۱.۵ درصد رسید. 

«الف» نوشته نتایج این تحقیق نشان می‌دهد «قبح بدحجابی» در اذهان افراد جامعه، در عرض شش سال به حدود نصف رسیده است

برو به آدرس