رادیو فردا:

هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه ۱۴ دی پروانه هفته‌نامه «یالثارات» وابسته به تشکیلات انصارحزب‌الله را لغو امتیاز کرد. 

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، لغو امتیاز این نشریه با توجه به تبصره ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات صورت گرفته است. این تبصره می‌گوید که موارد مندرج‌ در ماده‌ ۶ مستوجب‌ مجازات‌های‌ مقرر در ماده‌ (۶۹۸) قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ خواهد بود و در صورت‌ اصرار مستوجب‌ تشدید مجازات‌ و لغو پروانه‌ می‌باشد. 

یکی از موارد مندرج در ماده ۶، ممنوعیت «افترا به‌ مقامات‌، نهاد‌ها، ارگان‌ها و هر یک‌ از افراد کشور و توهین‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ که‌ حرمت‌ شرعی‌ دارند، اگرچه‌ از طریق‌ انتشار عکس‌ یا کاریکاتور باشد». 

پیشتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال لغو پروانه این هفته‌نامه خبر داده بود. وی گفته بود به دلیل آن‌که یالثارات تاکنون سه بار با تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شده، این هیات می‌تواند دستور به لغو پروانه این هفته‌نامه دهد. 

پرونده یالثارات به دلیل آنچه توهین به شهین‌دخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری، خوانده شده هفته گذشته به هیات نظارت بر مطبوعات ارجاع شده بود. 

این نشریه با انتقاد از سیاست‌های دولت حسین روحانی، خانم مولاوردی را «همپالگی» یک فعال حقوق زنان معرفی کرده بود. یالثارات این فعال حقوق زنان را با لفظ «فاحشه» مورد خطاب قرار داده بود.

برو به آدرس