رادیو فردا:

عباس صداقت، رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به آمار وجود ۸۰ تا ۹۰ هزار مبتلا به ایدز گفته که ۶۰ هزار ايرانی هم هستند که ممکن است از ابتلای خود به بیماری ایدز خبر نداشته باشند.

به گزارش روز ۲۹ اردیبهشت ماه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای صداقت گفته است: «تا پايان پاييز سال ۹۳، حدود ۲۹ هزار مبتلا در کشور شناسايی و ثبت شده‌ و تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی و درمانی رايگان و محرمانه قرار گرفته‌اند».

وی افزوده است: «در هيچ جامعه‌ای امکان بيماريابی فعال در جمعيت عمومی وجود ندارد،‌ اما بر اساس مدل‌های رياضی می‌توان جمعيت مبتلايان را در کشور تخمين زد. بزرگ‌ترين مشکل ما آن است که ممکن است حدود ۶۰ هزار مبتلا در کشور وجود داشته باشند که از وضعيت بيماری خود آگاه نيستند».

احتمال گروه سنی مبتلایان؛ بین ۲۰ تا ۳۰ سال

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت گفته است: «حدود ۴۶ درصد مبتلايان به اين بيماری در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند. با فرض اينکه چهار تا پنج سال زمان ببرد که فرد مبادرت کرده به رفتار پرخطر، از بيماری خود آگاه شده و برای مراجعه به مراکز مربوطه تصميم بگيرد، می‌توان گفت که تقريبا سن ابتلا به اين بيماری در ۴۶ درصد موارد ثبت شده کشور در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال است».

برو به آدرس