رادیو فردا:

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در نشستی در شورای روابط خارجی آمریکا شرکت کرد و علاوه بر سخنرانی، به پرسش هایی درباره مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی ایران، پاسخ داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اقلیت‌های دینی به ویژه بهایی‌ها که در این پرسش به سرکوب و پیگرد آن‌ها اشاره شده بود، با عنوان این که قانون اساسی ایران، سه اقلیت دینی مسیحی، یهودی و زرتشتی را به رسمیت می شناسد، گفت که این اقلیت‌های دینی امتیازاتی دارند که به گفته آقای ظریف، نمی توان به هر اقلیت دینی دیگری نیز داد. از جمله این امتیازات به گفته او آن است که حدود بیست هزار یهودی در ایران هستند و آن‌ها یک نماینده در مجلس دارند. آقای ظریف در ادامه سخنان گفت که پیروان این ادیان در ایران بر اساس قوانین دینی خود زندگی می کنند و قوانین اسلامی به آن‌ها تحمیل نمی شود.

این سخنان وزیر امورخارجه ایران در حالی است که بر اساس گزارش ها، از جمله پس از انقلاب سال ۵۷ تاکنون، دست کم پنج رهبر کلیسا در ایران کشته شده اند و صدهد مسیحی تحت پیگرد و بازجویی قرار گرفته و به زندان روانه شده اند. چاپ کتاب مقدس آن‌ها به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیساها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است

برو به آدرس