بنیاد برومند:

اطلاعات درباره آقای حسین اخوت مقدم از طریق مصاحبه با یکی از خویشان وی به دست آمده است. او یکی از ٤۳٠ نفریست که نامشان در لیست "شهدای سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر" در سایت اینترنتی اندیشه پیکار منتشر شده است. خبر این اعدام در ضمیمه شماره ۲٦۱ نشریه مجاهد، سازمان مجاهدین خلق ایران، به تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳٦٤ نیز به چاپ رسید. اطلاعات تکمیلی از نشریه "پیکارگر" (شماره ٦، فوریه ١٩٨٥)، ارگان "اتحادیه دانشجویان پیکارگر طرفدار آزادی طبقه کارگر"، به دست آمده است.

آقای اخوت مقدم از زمان شاه فعالیت سیاسی داشت. بر اساس گفته‌های مصاحبه شونده، او برای اولین بار در سال ١٣٤٨ در ارتباط با تظاهرات اعتراضی نسبت به گران شدن بلیط اتوبوسها در تهران دستگیر شد. بعد از مدتی پس از آزادی از زندان برای تماس با گروه‌های فلسطینی به دوبی رفت و هفت ماه در آنجا بود. پس از بازگشت به ایران، دستگیر شد و به مدت دو سال در زندان ماند. پس از آزادی از زندان به فعالیت در میان کارگران پرداخت.

آقای اخوت مقدم گرایش به چپ داشت و گروهی را به نام کارگران مبارز پایه نهاد. این گروه در کنفرانس وحدت، که متشکل از گروه‌های مختلف خط ٣ بود، شرکت کرد. این کنفرانس که از بهمن ١٣٥٧ تا تابستان ١٣٥٨ ادامه داشت، از طرف سازمان پیکار برگذار شد تا گروه‌های دیگر هم نظر را به خود جلب کند. گروه کارگران مبارز به پیکار پیوست و حسین اخوت مقدم از اعضای آن شد. او در بخش کارگری سازمان پیکار به فعالیت ادامه داد. فعالیت در این بخش، عمدتا مطالعه، تحلیل از اوضاع و سازماندهی نیروهای هوادار در کارخانه‌ها بود.

برو به آدرس