١ - پدران و پسران رمانی‌ست از ایوان تورگنیف که در سال ۱۸۶۲ نوشته شده ‌است. این کتاب به ترجمه مهری آهی به چاپ رسیده‌است. همانطور که از اسم این کتاب پیداست، در وصف پدران و پسرانی است که از لحاظ زمانی و ایدئولوژیک مربوط به دو دوران متفاوت است؛ در این کتاب پدران نماد افراد محافظه کار و سنت گرایی هستند که در آنها اصلاحاتی یا به کندی یا اصلا بوجود نمی‌آید؛ اما پسران که کانون توجه نویسنده در این رمان است افرادی بسیار رادیکال هستند که شخص قهرمان داستان به نام بازارف که پیرو مکتب نهیلیسم و ماده گرایی مفرط است در جدال با مکتب مخالف خود یعنی پدران کلنجار می‌روند.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86


٢ - سيد على حسینی خامنه‌اى فرزند حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در فروردین ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. او دومين پسر خانواده بود و زندگى سيد جواد خامنه‌اى هم مانند بيشتر روحانيون و مدرسان علوم دينى بود: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خيلى پارسا و گوشه‌گير . زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من يادم هست شب‌هايى اتفاق مى‌افتاد كه در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهيه مى‌كرد. آن شام هم نان و كشمش بود»... «منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم»
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bio


٣ - پدر بزرگ مادری سيد على حسینی خامنه‌اى ، زاده و بزرگ‌شدهٔ نجف و دانش‌آموختهٔ حوزهٔ علمیهٔ نجف البته از سادات میردامادی اصفهانی و مشخصاً نجف‌آبادی بود. او حدوداً در ۴۰ سالگی به ایران مهاجرت کرد و در مشهد به تبلیغات مذهبی و تحصیل و تدریس و نوشتن کتاب‌های اسلامی مشغول بود. او در زمان کشف حجاب در حکومت رضاشاه در مسجد گوهرشاد مشهد مبارزاتی کرد و پس از مخالفت با این طرح به سمنان تبعید شد و در مسجد جامع گوهرشاد سالیان بسیار امام جماعت بود و تفسیر قرآن می‌کرد

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C


٤ - حسن روحانی (با نام پیشین حسن فریدون؛ زادهٔ ۲۱ آبان ۱۳۲۷‏در سرخهٔ شهرستان سمنان) روحانی، سیاست‌مدار، حقوقدان و رئیس جمهور منتخب ایران است... پدر وی حاج اسدالله فریدون در بازار سمنان مغازه داشت و نماینده آیت‌الله بروجردی بود.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C


۵ - فریدون فرخزاد در پانزدهم مهر ماه سال ۱۳۱۷ در چهارراه گمرک تهران از پدری تفرشی متولد شد. فریدون فرزند توران وزیری‌تبار و محمد فرخزاد است. از دیگر اعضای خانواده او می‌توان خواهرش، فروغ فرخزاد و خواهر بزرگترش، پوران فرخزاد را نام برد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86_%D9%81%D8%B1%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D8%AF


٦ - مسخره کردن رساله ی خمینی توسط فریدون فرخزاد ببینید و بخندید:
http://www.youtube.com/watch?v=m21MDuIx3mk