آیکونهای فرم نشان داده نمی‌شوند در حالی که صفجه لود شده است.

سکویا یا درخت غولcite_note-برابر_از-1">[۱] (نام‌های دیگر: سکویا، درخت ماموت، سرخ‌چوب غول‌پیکر،cite_note-برابر_از-1">[۱]cite_note-2">[۲] درخت عظیم کالیفرنیا) درختی است سوزنی‌برگ.

این نوع درخت از شاخه مخروطیانcite_note-3">[۳] رده ناژویان،cite_note-4">[۴] راسته کاجیان،cite_note-5">[۵] تیرهٔ سَرویانcite_note-6">[۶] و سردهٔ درختان غولcite_note-7">[۷] است. درخت غول تنها گونه در سردهٔ درختان غول است.

بیش‌ترین تعداد این درخت در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

در تیرهٔ سرویان زیرتیره‌ای به نام سرخ‌چوبانcite_note-8">[۸] وجود دارد که درخت غول، به همراه سرخ‌چوب ساحلیcite_note-9">[۹] و سرخ‌چوب پگاهcite_note-10">[۱۰] در این زیرتیره قرار دارند.

نام سکویا را در کل هم برای درخت غول به‌کار برده‌اند و هم برای سرخ‌چوب ساحلی.

قدیمیترین این درختان در جنگل ملی سکویا قرار دارد و ۳۰۰۰ سال عمر دارد.

درختان سکویا از بزرگ‌ترین درختان جهانند. میانگین بیشینه ارتفاع آن‌ها بین ۵۰ تا ۸۵ متر است. طول بعضی از این درختان به ۱۱۰ متر می‌رسد.cite_note-11">[۱۱] طول محیط بدنه این درختان ۱۵ متر است. بسیاری از این درختان غول‌پیکر در سده ۱۹ میلادی توسط مهاجران قطع شدند. آتش‌سوزی یکی از خطراتی است که امروزه درختان سکویا را تهدید می‌کند.cite_note-dailymail-12">[۱۲]cite_note-nationalgeo-13">[۱۳] این درختان در قسمت هایی از جزیره ماداگاسکار دیده شده اند. اما به بدلیل وضعیت جوی و گونه های جانوری از جمله لمورهای دم حلقه ای که از نهال آنها تغذیه میکنند این درختان بالغ نمی‌شوند.