رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تقارن زمانی در توافق ایران و آژانس با شکست طرح مکانیسم ماشه لطف خدا بود، گفت: آژانس اعلام کرده است درخواست دیگری برای بازرسی ندارد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از  خانه ملت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی، با اشاره به همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: در این گونه امور سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره در چهارچوب اصولی است که برای خود قائل شده است، این‌گونه نیست که هر بار یک نوع رفتار و عکس‌العمل نشان دهیم بلکه رفتار ایران مبتنی بر قواعدی است که نظام تعیین کرده است و نمی‌توانیم از این اصول تخطی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اصول جمهوری اسلامی ایران پایبندی به تعهداتی است که پذیرفته است، بیان کرد: در برخی موارد تعهدی برای کشور ایجاد نمی‌کنیم و طبیعتاً به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم زیرا تعهدی نداده‌ایم، اما وقتی تعهدی می‌دهیم به آن پایبند هستیم و خودمان را به آن ملتزم می‌دانیم. این موضوع را مقام معظم رهبری نیز بارها در مواردی بیان کرده‌اند و فرموده‌اند «ایران هر تعهدی که بدهد به آن ملتزم است.»، این یک اصل مهم است که جمهوری اسلامی ایران آن را رعایت می‌کند. همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این چهارچوب تعریف می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق تعهدات، درخواستی از ایران داشته باشد، با انجام آن مشکلی نداریم؛ یعنی باید خواسته‌های آژانس بین‌المللی در چهارچوب موافقتنامه پادمان یا پروتکل الحاقی باشد و متقن، منطقی و دارای توجیه ارزیابی شود.