اخیراً, هنری کیسینجر, روباه پیر سیاست جهان به نکته مهمی اشاره کرد. "نابودی داعش در مناطق کنونی حضورش در خاور میانه, سبب ایجاد فضای بازی خواهد شد که ایران آنرا پر خواهد کرد و یک امپراتوری جدید به دنیا خواهد آمد."

با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیان هنوز در رویای بازگشت به دوران طلایی ۲۵ قرن پیش و رهبری جهان هستند, و نظام کنونی ایران هم به شدت مشغول ایجاد یک "هلال شیعی" از آسیا مرکزی تا دریای مدیترانه است, تولد یک نظام "آریامهدی" که تلفیقی از رویاهای ناسیونالیستی و آریایی ایرانی از یک سو و گرایش های امام زمانی و شیعی از سوی دیگر است, چندان دور از واقعیت نیست.

کاتالیست ظهور امپراتوری "آریامهدی" را هم میتوان در چند دستگی در جهان غرب و نداشتن یک سیاسست واقعی و منطقی برای برخورد با رژیم جمهوری اسلامی در منطقه خاور میانه دانست که پس از ظهور "دانولد ترامپ" در صحنه سیاست جهانی بسیار تشدید شده است. بعنوان مثال, تقدیم سوریه به روسیه (و بچه مرشدش سپاه قدس), طرفداری از عربستان در مقابل قطر و قتل و عام در یمن, قطع کمک های نظامی به مصر و پاکستان, تحقیر چین و کره جنوبی پس از آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و مواضع دشمنانه در قبال دوستان دیرینه در "ناتو" همه حاکی از سردرگمی کاخ سفید در طرح یک سیاست درست و منطقی در خاور میانه میباشد. و در این آشفته بازارست که جمهوری اسلامی مشغول پیشرفت بسوی دریای مدیترانه و ایجاد امپراتوری جدیدی است که حتی شاهنشاه "آریامهر" در زمان اوج قدرت رویا آنرا هم تصور نمیکرد.