اینکه اخبار نرگس کلباسی به خاطر محکومیت یک سال حبس و ۴۳۰۰ دلار جریمه ماه‌هاست در رسانه‌های فارسی‌زبان​ پوشش داده می‌شه اصلن هم عجیب نیست. تا سال ۲۰۱۳ حدود ۷۰۰ ایرانی در خارج از کشور به اعدام محکوم بودن. از بد ماجرا هیچ‌کدوم در بی‌بی‌سی فارسی فامیل نداشتن که خبری براشون کار بشه.

نرگس کلباسی که ارتباط فامیلی با بهمن کلباسی در بی بی سی فارسی دارد همچنین از گله آیت الله کلباسی معروف می باشند 
چندی پیش در هند بدلیل قتل غیرعمد دو بچه بازداشت بود

این بانوی نیکوکار انگلیسی (ایرانی*) که عمرش مستدام باد در آخر خبر خوب تبرئه شدنش آمد, و میدانیم مورد حمایت مستقیم جمهوری اسلامی و شخص ظریف قرار گرفت و کلی ظریف و وزارت خارجه مورد تحسین قرار گرفتند که وقتی کشور متبوعش انگلستان که با پاسپورت ان کشور در هند بوده ازش حمایت نکرد و اما ایران کرد و صد آفرین به ظریف و کلی تمجید و تملقهای فراوان.

اما چیزی که پنهان بود این بود که ایشان از نوادگان شیخ محمود کلباسی و آیت الله کلباسی از بزرگان و موسسین شیعه و حوزه اصفهان هستند که خانواده بسیار بزرگ و پرنفوذی در جمهوری اسلامی هستند مثلا زن خزعلی دختر کلباسی بوده یا همین بهمن کلباسی پدرش پسر عموی ایشان بوده و غیره. خودتان حدیث مفصل بخوانید از این مجمل که چرا یک دفعه ظریف رفت سفارت ایران در هند ایشان را زیارت کنه. 
بله عزیزان دل خوش نکنید که جمهوری اسلامی برای من و شمای غیر خودی تره هم خورد نمیکند.

** در اینکه این بانو انسان خیر و نیکو کاری هست شکی نیست (امیدوارم هر جا که هست سلامت و پایدار باشه) و باید هر دولت و ملتی کمکش میکرد

نکته اینجا هست چرا زمانی که حتی ماهیگیران در بند دزدان دریایی که از گرسنگی در حال مردن هستند رسانه ای نمیشوند اینقدر در این مورد تبلیغ شد و ادعای کمک دولت به شهروندان ایرانی را تو بوق کرنا کردند. ایشان اگر از خاندان کلباسی نبود و از طریق بهمن کلباسی در بی بی سی فارسی حمایت رسانه ای نمی شد؟ کوچکترین توجهی توسط وزارت خارجه می شد؟
از همه جالب‌تر مانور خبری وزارت خارجه ج.ا و جواد ظریفه. آیا ظریف در قبال تلاش برای آزادی نرگس کلباسی، از فامیلش در بی‌بی‌سی انتظاری دارد؟

آنتی استعمار