hooshangAmirAhmadi_small.jpg

پس از حمایت همه جانبه از احمدی‌ نژاد، امیر احمدی‌ حالا مانند دیگر روشنفکران مفتخور آمریکا نشین نگران "برجام" شده و به ردیف "دلواپسان" پیوسته . مصاحبه زیر عمق آمریکا ستیزی این روشنفکران و نوکر صفتی‌شان رو به آخوند قهقرایی نشان میدهد.  متن کامل مصاحبه اینجاست.

++++++++++++++++++

 

هوشنگ امیر احمدی‌: اگر جنگی رخ دهد، بچه‌های مدافع حرم باید بجنگند نه سوسول‌های تهران. افتخار می‌کنم‌که‌دلواپسم، در برجام آمریکا به ما گفت "بتمرگ"، ما هم تمرگیدیم، جای فرهادی بودم اسکار را قبول نمی کردم

"اصلا دو تابعیتی ها پول مردم را می گرفتند و فرار می کردند. من که این کار را نکرده ام. تازه برعکس، پول هم می آورم (با خنده). به نظر من باید دو تابعیتی امکان کاندیدا شدن داشته باشند و وقتی رأی آوردند باید تابعیت ثانویه خودشان را ابطال کنند. یعنی وقتی به مرحله قسم می رسد باید پاسپورت خارجی را باطل کند. اما اینکه دو تابعیتی امکان کاندیدا شدن نداشته باشد درست و قانونی نیست. جمهوری اسلامی همین حالا در آمریکا برای انتخابات صندوق می گذارد و ماها رأی می دهیم."

"بنابراین ایران هراسی در آمریکا پس از برجام زیاد شده است. ایرانی ها قبل از برجام حداقل می توانستند ویزا بگیرند اما الان همین کار را هم نمی توانند انجام بدهند. ایران هراسی یعنی اینکه ایران را هم در زمره بقیه کشورهای نا امن و بد می بینند. ایرانیان زیادی قبل از برجام به آمریکا می‌آمدند اما ارزش پاسپورت ایران پس از برجام بسیار پایین آمده است."

"من فکر می کنم الان بحث ایران هراسی، اسلام هراسی و سپاه هراسی وجود دارد. بیشترین نگرانی من درباره سپاه هراسی هست. چون این موضوع برای کشور بسیار خطرناک است. این نیرو هم از درون و هم از بیرون مورد ظلم واقع شده است. متأسفانه دولت هم توجهی به این موضوع ندارد. مخصوصا در خارج اصلا توجه به این موضوع نداشتند. از آقای ظریف سوال می کنند نظر شما درباره قاسم سلیمانی چیست. می گوید ما با هم می توانیم کار کنیم اما اختلاف نظراتی هم داریم. این چه حرفی است. یعنی چه که اختلاف نظر داریم. اختلاف شما به آمریکایی و اروپایی چه ربطی دارد. شما باید بگویید ایشان قهرمان و ژنرال ما و مورد احترام ماست. ما به ایشان افتخار می کنیم. ایشان دارند کار خودشان را می کنند. شما حق ندارید در تریبون بین المللی درباره اختلاف نظر با سلیمانی حرف بزنید. این جریان خطرناک است. شما نباید بر سر ژنرال و نیروهای نظامی بزنید. نیروهای نظامی حیثیت کشور هستند. بدون اینها هیچ کشوری نمی تواند سرپا بماند. اگر فردا جنگی رخ دهد چه کسی می خواهد مقابل دشمن جنگ کند؟ سوسولهای تهران؟ همین بچه های مدافع حرم باید بروند بجنگند. من اعتقاد دارم باید سپاه را بازسازی کرد. البته سپاه هم باید روابط عمومی خود را تقویت کند. مثلا در ایران کسی نمی داند که قانون اساسی سپاه را مسئول بازسازی قرارداده است. این در قانون آمده است اما مردم نمی دانند و سپاه باید این را به مردم بگوید که مثلا من تاجر نیستم بلکه من می خواهم کار کنم. تمام نیروهای نظامی دنیا در صلح در امور عمرانی کار می کنند. من ارتباطی با سپاه ندارم اما چیزی که در آمریکا یاد گرفته ام احترام به نیروهای نظامی کشور است. هواپیمای مسافربری ایران را زدند و ۲۹۲ نفر را کشتند و بالاترین مدال را به ملوان آن ناو دادند. این کار فقط برای دهنکجی نیست بلکه می گویند تو به عنوان دشمن به او زدی و باید تجلیل شوید. اما اگر طرف ما این کار را بکند ما خودمان او را به جهنم می فرستیم.

این یک بحث ملی و وطنی و امنیتی است. البته ممکن است سپاه مثل همه جوامع دیگر آدم بد هم داشته باشد اما کلیت سپاه باید بزرگ نگه داشته شود. اینها نیروهای دفاعی کشور هستند و باید مورد احترام باشند."